piątek, 21 lutego 2014

Dzień 52

Pewnie nie uwierzycie, ale dziś po raz pierwszy w życiu jadłam soczewicę. Po angielsku nazwa kojarzy się ze słodyczami - lentils ;) W smaku, sama bez dodatków przypomina mi smak orzechów. Kto mi powie dlaczego tak długo zwlekałam z jej spróbowaniem? Agnieszko, pamiętam kiedyś podawałaś mi przepis na burgery z soczewicy, muszę go koniecznie odszukać :)))
Gotowałam gulasz z czarnej soczewicy i jarmużu z przepisu na Jadłonomii (jarmuż na szczęście dostępny jest łatwo, bo czytałam, że gdzie nie gdzie jest z nim kłopot szczególnie o tej porze roku). Jeśli lubicie dania typu 'kociołek' polecam :)
Warto też doczytać sobie o właściwościach tegoż ziarenka.

Jeśli chodzi o ćwiczenia to przyznaję, że bardzo mi się dziś nie chciało. Wieczorem jednak dojrzałam do decyzji i zrobiłam skalpel i Mel B :) Kolejny dzień planu wykonany :)))

Słonecznego miłego weekendu :)

15 komentarzy:

  1. Ja jutro robię pierwsze podejście do pasty tahini. Później mam zamiar dodać ją ro pasty z cieciorki, oliwy, cytryny i natki.

    Do ćwiczeń nie mogę się zmobilizować, szczególnie po dzisiejszej paczce pryncypałek..
    Podziwiam Cię!

    Pozdrawiam!
    P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż musiałam sobie podejrzeć co to takiego pasta tahini i już jestem mądrzejsza :D
      Myślałam, że nie próbowałam cieciorki, a okazuje się jednak, że tak, bo jadłam humus (który mi smakował) :)

      Fakt, po słodyczach nie ma się ochoty na ćwiczenia, ja nie mam też ochoty na wodę kiedy jem słodycze. Wieczorem okazuje się, że zamiast wypić jej butelkę wypiłam w ciągu całego dnia dwie szklanki :/
      Słodycze to zło ;D

      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Gosiu!, lepiej późno niż wcale;), najważniejsze, że spróbowałaś i widocznie posmakowało, skoro masz ochotę na więcej:).
    ja soczewicę uwielbiam:) w zupach szczególnie.moja ulubiona to z dodatkiem mleczka kokosowego i curry, gęsta i sycąca. i burgery, o tak!!:). ostatnio zrobiłam pyszne, z przepisu Scotta Jurka, z jego książki ' Eat and Run'- którą polecam bardzo!, świetna lektura, nieraz mnie zmotywowała do działania;). ale nawet bez książki możesz znaleźć przepis tutaj:
    http://scottjurek.com/eatandrun/recipes/
    nie zrażaj się ilością składników, wiekszość pewnie i tak masz w kuchennej szafce:). są pyszne:))
    jadłonomia ma świetne przepisy! tego gulaszu jeszcze nie robiłam ale kokosowy dal z czerwoną soczewicą tak!, palce lizać:)

    super! kolejny trening zaliczony:)

    dobrej nocki Gosiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za link - chętnie wypróbuję :))) Już sobie zerknęłam i faktycznie składniki mam w domu, poza jarmużem (wykorzystałam cały), ale jakaś inna zielenina jest, a i do sklepu niedaleko ;) Drożdże mają być suszone? Mam w domu świeże, ale nie wiem ile miałoby ich być w zamienniku :p
      Książką też bliżej się zainteresuję, widziałam już ją gdzieś w magazynie sportowym.
      Dziękuję i również dobrej nocy :)

      Usuń
    2. to sa płatki drożdżowe, nie mają nic wspólnego z normalnymi drożdżami( bardzo czesto uzywane przez wegan) sa bardzo zdrowe ale możesz spokojnie je pominąć, i dodać np. startego sera, będą jeszcze lepsze:))

      Usuń
    3. Z czymś takim się jeszcze nie spotkałam - dziękuję :) Rozejrzę się, mamy tu sklep ze zdrową żywnością, może będą mieli, a jeśli nie znajdę użyję ser :)

      Usuń
  3. A gdzie ja dorwę w tej dzurze soczewicę? o to jest pytanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przez internet, wtedy po drzwi Ci przyniosą :D

      Usuń
  4. To smacznego:) Odkrywanie nowych smakow jest fajne!
    Jadlonomia ma tez super super wegeburgery z kaszy jaglanej (przepis na najlepsze wegeburgery czy jakos tak). Mozna dodac tez pol na pol kasze i soczewice (ale brazowa albo zielona a nie czerwona). Sa tez super przepisy na zupe z czerwona soczewica (na przyklad z dodatkiem mleczka kokosowego). Jak poszperac w necie (albo tylko u Jadlonomii- Marta ma super przepisy).

    Ja nadal nie moge uwierzyc ze nie zrobie dzisiaj mojego skalpelu wyzwania:/ Musze jak najszybciej zbodyc ta plyte :)

    Dobrego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  5. http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/pysznie-i-zielono,114467.html

    A tu Marta z Jadlonomii w Dzien Dobry TVN z fajnymi przepisami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam ten odcinek programu - bardzo sympatyczna dziewczyna, bardzo pozytywna :))) Była też podobno w ostatnim 'Twoim Stylu'. Nie mogę się nadziwić ile jest jedzenia na wyciągnięcie ręki, którego jeszcze nie próbowałam ;) Najczęściej dlatego, że po prostu bladego pojęcia nie mam co mogłabym z tym zrobić - dosłownie i w przenośni 'z czym to się je' ;D
      Dziękuję Ci za kolejne polecone i godne uwagi przepisy :))) Będę wypróbowywać po kolei :D

      Skalpel wyzwanie nie pojawił się jeszcze nigdzie z powrotem? :( Empik wysyła w ciągu 24h, ale kilka dni pewnie i tak byłby w drodze, no i cena jest dość wysoka wydaje mi się. Skalpel II i Szok trening na jednej płycie kupowałam za jakieś 22zł w wakacje...

      Miłego wieczoru :)

      Ps. Ja właśnie uciekam robić callanetics :)

      Usuń
  6. też nigdy nie jadłam soczewicy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam Soczewicę, Cieciorkę i Fasole. Dodane do Sosu z warzywami czy sosu po pulpetach potrafi tworzyć wspaniałą potrawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ja też bardzo lubię sosy i sałatki z dodatkiem fasoli. Cieciorki nie próbowałam jeszcze - proszę, kolejna rzecz na listę :)

      Usuń

Czekam na Wasze komentarze - każdy będzie dla mnie motywacją
Podpisywanie się pod komentarzem ułatwi mi odpisywanie Wam :)
Dziękuję:)


Waiting for your comments - all of them will be motivation for me
Thank you:)